dijous, 28 de novembre del 2019

El Coscollet i el Tossal del Faig

Planificant la sortida del 23 i 24 de novembre, esperàvem fer la primera sortida en condicions hivernals, amb neu nova. Al final, no ha pogut ser. El risc d'allaus i el mal temps previst per dissabte va implicar un canvi de rumb. I al final també de personal. Ni Josep ni Aleix van poder venir i vam anar amb la Núria amb la furgoneta fins a Coll de Nargó. Allà, agafem la carretera cap a Isona. Passem el desviament a les Masies de Nargó i, poc després, al quilòmetre 37, agafem el desviament cap a les Masies d'Aubàs. Seguim les indicacions de les esmentades masies i també del Coscollet. Potser un quilòmetre després de les Masies, el cartell que posa Coscollet ens convida a deixar la pista principal. Aparquem la furgoneta. Allí començarem a caminar l'endemà:

L'endemà, sense matinar massa, ens posem a caminar a les 9.15 h del matí. Seguim la pista, ja secundària, uns 100 metres i la deixem per agafar un sender a la dreta, amb senyals grocs i blaus:

Al principi la pujada és suau. Quan ens endinsem del tot en el bosc de pi, aquesta es redreça una mica però tampoc de manera exagerada:

Ens incorporem a una ampla pista que ja no deixarem fins al cim:

L'haguéssim pogut deixar després d'un marcat revolt a l'esquerra, on surt un sender que continua amb les marques grogues i blaves, però ens la vam passar. Això va implicar fer més camí, però així vam fer un segon cim. Seguint la pista doncs, ens arribem així al Coscollet, a 1.610 metres d'alçada. Les vistes són força xules. Primer, cap al Coscollet:

Ja des del Coscollet, cap a Montserrat:

Cap al sud:

Cap al sudoest, amb el Montsec:

Cap al nordoest, amb el serrat de Carreu en primer terme, i el Montsent i el Tossal de l'Orri ja nevats:
 Foto de cim:
En tornar, ens arribem també al Tossal del Faig, de 1.566 metres, del qual desconeixem el motiu del nom. Hi ha un faig proper, però molts més pins. Cap a l'embassament d'Oliana, a l'est:

Cap al nordest, el Cadí:

El Tossal del Faig, amb pins.