dissabte, 14 de març del 2020

Pic de Mondicieto

Dissabte, 1 i 2 de febrer, amb l'Aleix, la Neus i la Núria anem cap al poble de Nerín. Les previsions meteorològiques són excel·lents. Les nivològiques, no les mirem gaire. Primera errada. L'objectiu, el pic de Mondicieto, gran mirador del Montperdut. Un cop al poble, i just a la seua entrada i cap a la dreta, hi ha la pista cap a Cuello Arenas i Cuello Gordo. Cap allí anem. Poc després del poble, un clar senyal ens indica que està prohibit el pas a vehicles no autoritzats. Allí aparquem:

Estem a uns 1.400 metres d'alçada. L'endemà al matí, davant el que veiem, decidim no agafar les raquetes de neu. Segona errada. I jo me n'adono que m'he deixat els pantalons neu. Tercera errada. Ho arreglo amb unes malles de la Nuria i uns pantalons de l'Aleix. Gràcies. En fi. Del mateix punt on està prohibit continuar amb el vehicle, surt un sender, per la dreta, que ens evita seguir la pista. És una solana amb vegetació arbustiva. Al cap d'una estona, ja veiem el nostre objectiu:

En un moment donat, tornem a la pista:

i la seguim fins a un pont, on ja es veu (a la dreta de la imatge), el Cuello Arenas. També es pot seguir la pista, però dóna molt més tomb. A més, nosaltres trobem traça feta que va de manera més directa cap al coll:

Arribem a l'esmentat coll, vora els 1900 metres d'alçada, amb el nostre objectiu al centre de la imatge:

Com es pot veure, el dia és espectacular, i a partir d'aquí, el paquet de neu també. La traça que ens ha portat fins al coll segueix cap a Cuello Gordo. Nosaltres girem a l'esquerra per una pista, on ens comencem a esfonsar de manera considerable, tot enyorant les raquetes que hem deixat a la furgoneta:

Les vistes comencen a ser molt impressionants, cap al Cañón de Añisclo:

Hem deixat la pista al peu de l'ampla carena que puja cap al nostre cim. Ens queden uns 200 metres fins al cim:

Un cop al cim, després d'unes 4 hores de marxa, i a 2.384 metres d'alçada, contemplem: el Cañón de Ordesa:

Les tres Sorores, amb el Montperdut al mig:

Cap a Añisclo, el Cotiella i Peña Montañesa:

Fem foto de cim i comencem a baixar pel mateix camí de pujada: