dimarts, 17 de març del 2020

Montalt Sud i Montalt Nord

Cap de setmana de relax amb muntanyeta tranquila. Anem així, amb la Gemma als dos modestos cims del Montalt. Per arribar-hi, nosaltres hi anem per la carretera C-44 que va de Mora la Nova a Hospitalet de l'Infant. Venint d'aquesta darrera població, i una mica abans del coll de Fatxes, surt a la dreta la carretera T311, cap a Pratdip. Al quilòmetre 39 i a la nostra esquerra (nord), surt una pista que va fins al coll de Montalt, passant per la vora d'uns molins de vent. La pista no està massa bé i fem uns quants metres amb el cotxe, però la deixem per continuar a peu:

Continuem per la pista i aviat veiem els molins i el Montalt Sud. Ens dirigim cap allà i arribem al coll del Montalt, a 607 metres d'alçada, on hi ha un cotxe aparcat:

Allí deixem la pista, i seguim el sender que s'enfila cap al cim:

El sender volta el cim per l'oest uns quants metres i cal tornar enrere per arribar-hi, a 749 metres d'alçada. Bones vistes:

Foto de cim

i seguim en direcció nord cap a l'altre cim, ja visible. Baixem uns quaranta metres de desnivell i comencem a pujar. Igual que en l'altre cim, es voreja per l'oest i queda fer una grimpada final fins al cim, a 754 metres d'alçada: