divendres, 17 de juny del 2011

Del refugi del Pla de la Font al cim del Tèsol

El passat dilluns, 13 de juny, i amb l'Aleix, el "paraguaio", i amb l'absència del lesionat Dani, vam anar fins a l'aparcament del refugi del Pla de la Font. El dia no pintava massa bé. Durant la nit havia plogut, i pujant amb la furgoneta també... però malgrat això... vam començar a caminar... no amenaçava tempesta i podíem intentar anar fins al primer o el segon cim previstos... així que vam anar fent. Ens va ploure una mica just fins arribar al coll del Pinetó... però a partir de llavors el temps va millorar. Fins i tot va sortir el Sol i vam arribar així al pic del Milpotros... i a continuació, al Pinetó, de 2.664 metres. A partir d'aquí venia la baixada al següent coll i la grimpada fins al Roca Blanca. Havíem dit que ens havíem de decidir si continuar o tirar enrere. Els núvols anaven passant, però no semblaven gaire amenaçadors... Vam decidir tirar endavant. La grimpada va resultar més fàcil del que ens pensàvem... com a molt, primer superior, i vam arribar al cim, de 2.691 metres... A partir d'aquí, se'ns va posar la boira... La pujada al Tèsol, per sort, era bastant evident, i vam arribar-hi sense problemes, a 2701 metres d'alçada... La baixada va ser una altra cosa... No hi havia camí. I vam anar baixant sense veure massa on anàvem... Baixant, baixant, vam deixar els núvols per sobre i vam veure una mica més de panorama. No hi havia camí, però era evident. El que passa és que vam anar massa cap a la dreta i ens vam posar en un camp de nerets impressionant. Es feia difícil caminar, però al final vam arribar a les estanyeres de Campolado i vam retrobar un camí que ens tornà al refugi, on, després de saludar en Tom, vam tornar cap al cotxe.
Val la pena comentar que durant el dia vam veure poltres i eqües, però també un esquirol, un trencalòs i una femella de gall fer... Tot un espectacle
Aquí van algunes fotos de la sortida, que dels animals salvatges no hi vam ser a temps:

Vista del Milpotros, Roca Blanca i Tèsol.

El refugi del Pla de la Font, o el refugi de l'Alba i el Tom.

Des del coll del Pinetó, vista cap al Planell de Milpotros.

Vista del centre de Les Planes de Son.

Cap als Encantats.

El poble d'Espot.

Cim del Milpotros.

Vista del Roca Blanca des del cim del Pinetó.

Foto de cim del Pinetó.

Foto al Roca Blanca.

Vista de la vall de Cabanes.

Al cim del Tèsol, record de dos veïns d'Esterri morts per una allau en aquest cim.

Al cim del Tèsol.

Cap on anem?
Hem arribat a les estanyeres de Campolado!!!!