divendres, 17 de setembre del 2010

Escalant vora el refugi d'Amitges

Del Dilluns 2 d'agost del 2010 al dimecres 4 vam anar amb el Lluís fins al refugi d'Amitges. El més bo, i el que no havia fet mai, és que d'Espot a l'estany de Sant Maurici hi vam anar en taxi. El Lluís no va callar fins que em va convèncer, perquè estava cansat del cap de setmana anterior, que també havia estat fent muntanya. I sort que no arribaven fins al mateix refugi!
Al refugi d'Amitges ens vam trobar amb l'estimada Caterina, que estava treballant com a cuinera del mateix, i que tant ens va cuidar. Vam sopar allà i vam gaudir d'un vespre ben agradable i amb bones vistes:

                                          Els Encantats amb "barret"

                                              O les agulles d'Amitges

Després de mirar ressenyes i ressenyes, ens decidim a escalar l'esperó "Konyoski" a la punta Estasen.

      Al centre de la imatge es veu la punta Estasen i l'esperó que vam pujar.
                                       El Lluís al primer llarg de al via

La via, graduada de 4t superior, a mi em va sorprendre molt per la seua duresa. Ja ens van avisar de que el grau a Amitges picava una mica, però no m'esperava que tant. Sort que el Lluís està fort i va poder resoldre els llargs delicats...



Jo només em vaig atrevir a fer un llarg de primer. Vam tornar cap al refugi ja bastant tard, on ens esperaven ja l'Ángel i la Núria, amb qui havíem quedat per anar a les agulles l'endemà. I l'endemà van arribar també l'Eli i la Lara. Vam decidir fer dues cordades: Ángel, Núria i Lara, a l'Agulla gran, i Lluís, Eli i jo a la petita, per a intentar la via Giraud-Arlaud.
Encara dubtem ara si vam anar o no just per on anava la via, però la tònica va ser similar a la del dia anterior... vam anar justets justets, sort del Lluís. 

 
I baixant, vam tenir tota una aventura: lio monumental de cordes per a fer el rappel, i enganxada de la corda al recuperar-la després del rappel. En fi, que no vam batre cap rècord de velocitat.

I en definitiva, dues jornades discretes d'escalada però amb bona companyia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada