dimarts, 1 de setembre del 2015

Tuc de Mauberme

Aprofitant l'estada a Viu de Llevata de vacances, el dimecres, 19 d'agost, aprofito per fer la sortida que tinc pendent al Tuc de Mauberme.
Al final, surt una bona colleta de gent: l'Isaac, que ja està a Viu amb nosaltres; el Josep, que ve el dia abans; el Miquel, amb el qual ens retrobem (feia anys que no coincidíem) al Pont de Suert. I a Salardú quedem amb la Núria, la Bea i l'Erkuden.

A Salardú, doncs, seguim la carretera cap a Bagergue. Un cop passat el poble, continua la carretera, al principi asfaltada i després ja no. Un cop passem un pas per al bestiar, cal agafar la pista de la dreta, que comença a pujar. A partir d'aquí, la pista perd qualitat i cal anar amb compte. Malgrat això, la Núria amb la seua furgoneta va arribar fins al desviament que ens interessava. Són uns quants quilòmetres de pista on passem per la cabana de Calhaus. Allí podem continuar encara un tros més fins que hi ha dos revolts molt marcats, un primer a la dreta i un altre a l'esquerra. Allí ja veurem com, a la dreta, surt el sender, marcat com a GR fins a l'estany de Montoliu.

El camí dóna la sensació de ser una antiga pista en desús. Va pujant de manera moderada i no té problemes d'orientació. Arribem a la cometa de Montoliu i allà canviem de direcció (cap al nord, nordest), encara que anem seguint el mateix sender. Sense massa novetats arribem al bonic estany de Montoliu, a 2.366 metres d'alçada. Allí deixem el GR i, sense travessar el riuet que ve de l'estany, agafem un sender que voreja l'estany per la seua esquerra segons hi hem arribat.

Ja fa una mica que veiem el Tuc de Mauberme, i ara ja veiem clara la pujada fins al coll del Mauberme, on ens dirigim. Està a 2.468 metres d'alçada. Allà passem a veure els estanyets de Mauberme i comencem a fer una volta per escaquejar-nos de l'altiva cresta sud, per sobre dels esmentats estanys. Acabem pujant per una pedrera ben marcada fins que arribem al cim, a 2.880 metres d'alçada.

Fa un dia espectacular, igual que les vistes des del cim, i ens hi estem més d'una hora. Aquí en teniu algunes fotos:

La corba on comencem a caminar

El pla de Tor, des d'on comencem a caminar.

Comencem a caminar...

amb una fresqueta considerable

Una mica abans de l'estany, ja veiem el cim

El bonic estany de Montoliu...

...amb el cim al darrera

Des del coll del Mauberme, els estanys del mateix nom...

Vistes des del cim: les Maladetes, amb la gelera de l'Aneto molt petita i trencada.

Cap a l'oest, la zona del Vinhamala

Cap al nordest...

Cap al sud, la vall d'Aran