dilluns, 19 de setembre del 2016

Agulla Tourrat i comprovació d'un fantasma

El divendres, 9 de setembre, amb l'Aleix Paraguaio, ens dirigim cap al túnel de Bielsa i les poblacions occitanes d'Aragnouet i Fabian. Allí, pugem per la carretera que puja cap a l'embassament de Cap de Long. Tres corbes abans hi ha un refugi una mica precari on hi trobem una noia francesa i un noi neozelandès (que ens pregunta pel procés independentista de Catalunya!).
L'endemà, de bon matí, acabem d'arribar a l'embassament i comencem, a les 7.40 h. del matí, la travessa del mateix... que llargs que són de passar aquests embassaments. Per sort, les vistes d'aquest racó dels Pirineus són impressionants només començar a caminar, i el pic dels Tres Consellers, el Neouvielle i el Raumon ens acompanyen des de bon matí:

Cap al final de l'embassament, i abans de perdre una mica d'alçada, el panorama s'amplia i ja ens deixa veure el nostre objectiu d'avui:

En l'anterior fotografia, es pot veure, d'esquerra a dreta el pic Badet, el sempre impressionant Pic Long, i més petits el Maubic i l'Agulla Tourrat. El nostre objectiu està just al nord de l'esmentada agulla Tourrat, una petita agulla que anem a mesurar per veure si té els 10 metres de bretxa i podria ser un nou cim considerat de tres mil metres. És al que ens dediquem els caçafantames. Avui lamentem que, finalment, l'Alfredo i la Rosa no han pogut venir.
Un cop ja superat l'embassament, i sempre per clar camí o amb nombroses fites, tornem a guanyar alçada fins arribar a les restes d'un petit estany:

L'Aleix i jo ens dirigim cap a la via normal del pic Maubic, en una zona de pedra més blanquinosa que es pot començar a veure a la dreta de la imatge anterior.
Quan falten uns pocs metres per al Maubic:

l'Aleix puja a fer-lo, ja que no el té. Jo començo a mirar-me les instruccions del Patxi i l'Alfredo per arribar, per una lleixa, una mica més al sud del fantasma. Es tracta d'anar ben pegats al peu de la carena i per sobre d'una congesta que encara resisteix els rigors de l'estiu:

Trec el gps que m'ha deixat el Jordi C i me'l penjo per tenir-lo més a mà. Quan ens retrobem amb l'Aleix i després d'acomiadar al Salva, que ens hem trobat que baixava de l'Agulla Tourrat, anem superant els grans blocs blanquinosos que hi ha a la vora del Maubic, sempre en direcció nord, superant la vertical de l'Agulla Tourrat. Ens posem casc i arribem, després de grimpar i desgrimpar una mica, a l'evident lleixa que m'havien indicat l'Alfredo i el Patxi:

Per la lleixa arribem a la carena i girem ara en direcció Sud. Després d'una grimpada fàcil, ens trobem que hem de baixar a una bretxa i no veiem pas per on. Així que muntem un curt rappel de tot just tres metres:

Seguim grimpant fins arribar al cim del possible fantasma, on ens fem fotografia de "cim":

Mentre l'Aleix baixa a la bretxa immediata i que ens separa del cim de l'Agulla Tourrat, jo deixo el gps del Jordi i el meu de rellotge al cim del fantasma, comprovant l'alçada. La impressió, però, només de veure l'Aleix a la bretxa, és que no hi ha 10 metres:

Després de 10 minuts fent medicions, baixo jo a la bretxa i faig allà les corresponents medicions:

Resultat: 7 metres, no hi ha nou fantasma, tot i que l'Aleix insisteix que aquests aparells no són prou fiables. Pugem a l'Agulla Tourrat i ens fem foto de cim:

tot contemplant l'impressionant paratge que ens envolta, amb l'Estaranha, el Campbiell i el Lentilla:

o el Badet, Maubic i el magnífic Pic Long:

De baixada, anem mirant les restes de l'antiga gelera del País Baché

i l'estany que s'hi ha format:

Ja només ens queda retornar pel mateix camí d'anada i aguantar el pas de la llarguíssima presa de Cap de Long, en un dia esplèndid meteorològicament parlant.

1. Enhorabona per la tasca! Salutacions, espero que ens veurem aviat!

2. Enhorabona per la tasca! Salutacions, espero que ens veurem aviat!

3. La cova és absolutament preciosa com bé es reflecteix a les fotos i al teu post. Ho vam passar genial i va ser un dia molt especial. Gràcies per postejar-ho!!