divendres, 2 de setembre del 2016

Pic de Quartiules i refugi d'Amitges

El cap de setmana del 13 i 14 d'agost vam realitzar una nova sortida amb l'Isaac, la Txell i les seues filles. Aquest cop vam anar a les valls d'Àneu. Des de la vora del poble de Jou, vam agafar la pista cap al refugi del Pla de la Font. La pista té uns 8 km i es pot anar fent amb compte. Et deixa a uns 10 minuts del refugi, així que va ser una passejada fins a ell:

El refugi el porten el Ton i l'Alba, i aquest estiu hi treballava la Marta "trastus", així que no vam tenir cap dubte d'on anar. Vam dinar a l'ombra d'aquest bonic pi:

El refugi està a 1.900 metres d'alçada. Diumenge, no massa de bon matí, la veritat... vam començar a pujar cap al pic de Quartiules per l'ampli camí que porta al coll de Fogueruix:

Tot pujant, i cap a la dreta, es veuen els bonics pics del Pinetó, Roca Blanca i Tèsol:

Al coll hi ha un panell informatiu i s'obre la vall del riu Escrita, la que porta d'Espot cap a l'estany de Sant Maurici i el Portarró d'Espot:

Un cop al coll, girem a l'esquerra i comencem a pujar per un marcat camí per dins del bosc.

Un cop al cim del pic de Quartiules, a 2.222 metres d'alçada, les vistes són força boniques. Als nostres peus, el poble d'Espot i, al davant, les pistes d'esquí:

Aquí teniu la foto del grup al cim:
I de nosaltres tres:

Després de passar uns dies a Viu de Llevata, i abans de tornar cap a Lleida, vam anar a veure la Caterina, que estava treballant de cuinera al refugi d'Amitges, prop de les espectaculars Agulles:

Aquí estem els tres amb la Caterina, i les agulles darrere:

També vistes cap als mítics Encantats: