dimecres, 2 de novembre del 2016

Puig Peric i petit Peric

Malgrat les primeres intencions d'anar al pic de Montroig, les males previsions meteorològiques ens fan ballar el cap fins que, el dissabte 22, per la tarda, anem, amb el Josep i l'Aleix Paraguaio, cap a la Catalunya Nord. L'objectiu, anar a dormir a la part superior de l'estació d'esquí de Formiguera o Camporrells, a 2.120 metres d'alçada, amb l'objectiu de pujar, l'endemà el Petit Peric i el Puig Peric. Sopem a la furgoneta i allí també dormim.

L'endemà, de bon matí, seguim per la pista, tallada per una barrera, fins que veiem, uns 15 minuts després de començar a caminar, aquests cartells a l'esquerra:

Girem cap a l'esquerra, on comença un camí pel bosc, mentre que la pista segueix per la dreta que puja al serrat de Mauri, a 2.400 metres d'alçada:

Poc després se'ns obre la perspectiva: els estanys de Camporrells i el Petit Peric i el Puig Peric, sota els núvols: Toca baixar uns 200 metres de desnivell:

fins arribar als estanys i refugi de Camporrells:

Ens adrecem al peu del petit Peric:

I comencem a pujar decididament per la carena, fàcil, deixant els estanys darrere nostre:

fins arribar al cim del Petit Peric, a 2.690 metres d'alçada:

Seguim en la mateixa direcció i perdem uns 70 metres per arribar al coll entre els dos Perics, i encarem la carena del Puig Peric, per arribar-hi al cap d'unes 3 hores d'haver començat a caminar, a 2.810 metres.

Per tornar al punt de partida, ens enredem una mica. Tornem enrere fins al coll entre els dos Perics i ens dirigim en flanqueig descendent per evitar tornar a pujar al Petit Peric. Hi ha rastres de traça i alguna fita, però ens costa més del que ens pensàvem tornar altre cop als estanys. Llavors, la pujada a la serra de Mauri i la baixada, ara sí final, cap a la furgoneta.
No va ser un dia espectacular, meteorològicament parlant, però ens en vam sortir.