dimecres, 27 de setembre del 2017

Solitària al pic de la Serrera per la carena sudoest

El dissabte, 9 de setembre, vaig acabar de pujar al pic de la Serrera per tots els llocs, fins ara, que he arribat a imaginar. I ha estat fent-ho en solitari per la seua carena sudoest. Així, el divendres 8 vaig anar a dormir a casa de la bona gent d'AINA, a Canillo, Andorra.
Dissabte de bon matí, doncs, agafo el cotxe i m'atanso a la vall de Sorteny, per començar a caminar per la vora del refugi de Sorteny, que es veu en primer terme en la següent imatge. La carena sudoest és la que es
veu a la dreta del cim, al fons de la fotografia següent:

Durant uns 40 minuts, segueixo la via normal del cantó de Sorteny. Aquest camí, molt ben marcat, segueix la vall de la imatge anterior fins que, en un pont que en l'actualitat està mig partit, travessa el riu de la Cebollera i fa una curta però exigent pujada fins un petit coll:

En l'esmentat coll, conegut com el Pas de la Serrera, dóna pas a la vall on hi ha el riu de la Serrera, és on deixo el còmode camí per començar ja a pujar per la carena sudoest. Passats 5 metres de les baranes que es veuen en la imatge anterior, començo a caminar en direcció nordest. Estic a uns 2.200 metres d'alçada:

Evidentment, no hi ha camí, i s'ha d'anar buscant els passos més còmodes evitant la vegetació, arbres i arbusts:

No hi ha complicació tècnica alguna: hi ha un fort desnivell i a vegades, costa de transitar entre la vegetació. A la dreta de la carena ja es veu la Pleta de la Serrera amb el seu petit refugi:

Poc a poc, amb l'alçada, la vegetació va disminuint i anem tenint vistes, per exemple, cap al pic de la Cabaneta:
També amb l'alçada, la carena es va definint i estrenyent, tot i que mai hi ha dificultat:

Poc després dels 2.500 metres d'alçada, trobo una considerable fita, uns pocs metres abans del poc marcat Coll del Riu de les Cebes. A partir d'aquí, començo a trobar algun escadusser rastre de sender:

La gent d'Aina, a vegades, baixen del pic de la Serrera per la carena sudoest fins aquest punt, girant llavors cap al riu de la Serrera i la via normal del costat de Sorteny. A partir d'aquí, es veu ja bastant clar l'objectiu i segueixo pujant:

Ja per sobre dels 2.700 metres, vistes enrere cap a la carena que he recorregut:
I cap amunt, el final de la carena:
Últim esforç abans de l'avantcim, on hi ha una fita indicadora:
Un cop finalitzada la carena sudoest, només cal girar cap a la dreta fins a la fita cimera, uns 40 metres enllà:
2 hores i 10 minuts m'ha costat arribar al cim. El dia no és massa bo, faig foto de cim i començo a baixar:

Baixant, no m'estic de fer una altra foto a la carena:
Pocs metres després de baixar per al via normal cap a la collada de Meners, comença a ploure, una pluja persistent, a vegades més forta i a vegades més suaus, que ja m'acompanyarà fins a l'inici de la sortida. Us deixo l'enllaç al track de la sortida.