dilluns, 29 d’octubre del 2018

Bisaurín i Punta alta del Foratón, la solitària d'enguany

Divendres, 21 de setembre. Plego de treballar, passo per casa a endreçar les darreres coses i agafo la furgoneta per fer la solitària anual d'enguany. Vaig cap a Jaca i poc després de Puente de la Reina, deixo la carretera que va cap a Hecho per arribar fins a Aragües del Puerto. Passat aquest poble, 10 quilòmetres em separen del refugi de Lizara, a 1.500 metres d'alçada:





Abans d'anar a dormir, la lluna ja treu el cap

L'endemà, agafo el camí, que aviat s'incorpora a una pista, que surt de l'esquerra del refugi. A vegades puja de valent.

Se segueix les marques de GR i a vegades unes marques verdes i grogues que segueixen la "Senda de Camille". La pista s'acaba i es transforma en sender per anar ascendint cap al collado de Foratón

He tardat una hora i cinc minuts fins l'esmentat coll, a 2.016 metres d'alçada. Cap a la dreta, s'alça el Bisaurín, visible ja des del poble d'Aragües: 

El camí segueix pel prat amb ascens moderat, però aviat es redreça i comença a pujar de manera molt i molt decidida:

Una mirada enrere cap al coll i la Punta alta del Foratón:

Al final, la pendent se suavitza una mica,

i s'arriba a la carena cimera, on ja només queden uns pocs metres 

per arribar al cim, a 2.668 metres d'alçada, després de dues hores i quinze minuts d'ascensió total, amb vistes cap al refugi:

i un dia magnífic per observar les vistes de cims que tinc poc controlats:

excepte el Midi d'Ossau, clar, reconeixible com pocs:



Em faig foto de cim i començo a baixar. Si a la pujada només he vist una persona que m'ha avançat, ara sí que em creuo amb molta gent que va pujant cap al Bisaurín. Un cop de retorn al coll, m'animo a pujar el modest cim que s'alça a l'esquerra del coll segons hi havia arribat una estona abans:

Des d'allà, la visió del Bisaurín és espectacular:

Faig foto de cim al Puntal alto del Foratón, a 2.154 metres d'alçada:
i retorno cap al coll del Foratón i cap al refugi de Lizara, havent gaudit d'un dia magnífic...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada