dilluns, 12 de novembre del 2018

Tuc de Carants

El dissabte, 3 de novembre, una vegada més, quedo amb en Josep de Terrassa. Aquest cop quedem a Alfarràs. Avui anem a dormir a Taüll, a casa la Marta, també coneguda com la Marmota, encara que jo prefereixo dir-li la "Trastus", antiga companya de Planes de Son i amiga enyorada.
Coincidim amb un altre ex de Planes, el Moi, i també amb el Lluís i el Jordi. Així, passem un bonic i agradable vespre a casa la Marta:

L'endemà, de bon matí, en Josep i jo agafem el cotxe en direcció a l'estació d'esquí de Boí-Taüll. Una mica després de passar la urbanització del Pla de l'Ermita, hi ha un revolt molt marcat cap a la dreta. Allí comença la ribera de Sant Martí, que porta cap al famós port de Rus. Doncs allí deixem el cotxe i comencem a seguir el GR. I el seguim fins que en un moment donat trobem el cartell de la foto següent, que indica els estanys de Pessó:

A partir d'ara la pujada es redreça:

Arribem al primer estany, a 2.436 metres d'alçada:

I en pocs minuts més, a l'estany superior, a a 2.492 m.:

Fins allí, hem trobat traça feta per sobre la neu. A partir d'aquí, nosaltres hem de girar a l'esquerra, cap al Tuc de Carants:

No ens dirigim cap a la collada del Montanyó, sinó que pugem pràcticament al recte des de l'estany gran cap al cim: