diumenge, 1 de setembre del 2019

Pic de Bacias

Seguint l'estada a la zona del Balneari de Panticosa, el dimecres 28 ens dirigim cap al pic de Bacias. El camí surt de la vora del quiosc del balneari, per unes escales. Després de les escales, gira a l'esquerra i segueix per una mena de pista:

Després d'uns minuts de pista, i al cantó d'un mur de contenció d'allaus, la pista es transforma en sender i puja fent llaçades de manera agradable entre mig d'un bonic bosc. Va guanyant alçada de manera progressiva però sense exagerar, seguint també el GR11, aquest cop en direcció a Bujaruelo:

Superat el bosc, el sender ens porta fins a l'estany de Brazato inferior, a més de 2.300 metres d'alçada:

Es flanqueja l'esmentat estany per la seua riba esquerra,

i es comença, ara sí, una forta pujada fins donar vista al coll Alt de Brazato, i, al seu oest, els estanys alts de Brazato:

S'avança per sobre dels esmentats estanys fins al proper coll, a 2.578 metres d'alçada, on s'obren vistes espectaculars cap al Vinhamala:

A la dreta, sud, hi ha el pic del Puerto, i més enllà, el pic de Bacias:

Deixem el GR, i ens dirigim cap allà seguint les fites que ens porten a la carena una mica més enllà del coll que separa els dos pics:

Un cop a la carena, queden ja pocs metres fins al cim, a 2.760 metres d'alçada, on arribem al cap de 3 hores i quart d'haver començat a caminar. Té vistes espectaculars cap a l'esmentat Vinhamala:

Cap a la vall del Ara i la zona d'Ordesa:

Cap a la vall d'on veníem:

Foto de cim:

abans de començar a baixar i trobar-nos amb una simpàtica i atrevida marmota: