dimarts, 1 de setembre del 2015

A l'estany de Plan o de la Mora en família

Després de la gran experiència de l'estiu passat, enguany decidim fer una altra excursió en família, però canviant la manera de dormir: enguany dormirem al refugi lliure de Lavasar, amb l'objectiu de caminar fins al mític Ibón de Plan o Basa de la Mora.
Així doncs, el dilluns 10 d'agost ens trobem amb la mateixa família de l'any passat: Isaac, Txell, Iona i Abril, i enfilem carretera cap al poble de Saravillo. Allí comença una llarga pista de prop de 12 quilòmetres i que s'ha de pagar en una curiosa màquina la quantitat de 3 euros per circular-hi. La pista es pot fer amb un turisme normal si es va amb compte. I arriba fins a 15 metres del mateix refugi.

Com que arribem a primera hora de la tarda, tenim temps de gaudir del magnífic temps. Cavalls a la vora del refugi:

De l'interior del refugi:

Com que no trobem aigua als voltants del refugi, caminem pel camí que porta cap a l'estany fins que en trobem:

De tornada, l'Abril i el Ferran, espontàniament, decideixen agafar-se de les mans:

També tenim temps de jugar, sopar...

I la més matinera, l'endemà al matí, pot fotografiar aquests isards a la vora del refugi:

Comencem l'excursioneta, i els petits marquen el ritme:

El camí surt de darrere el refugi i no té pèrdua possible: Bona part del mateix forma part d'un sender GR, de Gran Recorregut.

Durant una estona ens segueix una vaca que sembla haver perdut les seues congèneres:

Arribant a l'estany hi ha un parell de prats molt amplis.

Si us hi fixeu bé, entre els arbres es veu ja l'estany

El famós i preciós Ibón de Plan o Basa de la Mora:

N'hi ha que s'hi banyen i tot:

Ens fem la foto de grup:

I els petits tornen a marcar el ritme en el camí de tornada:

1. Aquest cop si l'he pogut veure. Molt xulo. Els petits s'ho deurien passar pipa.