dilluns, 13 de novembre del 2017

Pic de Mussoles

Després d'un intent, frustrat pel mal temps, a primers d'agost amb l'Oscar, tornem a aquesta solitària zona de la Vall Fosca amb els Aleixos. Després de trobar-nos a Salàs el dissabte, 28 d'octubre, ens alcem ben d'hora el diumenge 29 per arribar-nos a Capdella. De la part alta del poble surt el camí, molt ben marcat, camí del Port de Rus, que comencem a seguir.
Aviat es veu ja el pic de Mussoles:

El camí, sempre ben marcat, va pujant de manera bastant suau per la vall de Riqüerna, sempre amb vistes cap al pic de Mussoles:

Al cap de poc més d'una hora arribem a la famosa cascada de Rus:

Poc després, deixem el camí del port de Rus (pal indicador) i agafem el camí cap a l'estany Gento, també indicat. Uns metres després, i a l'esquerra, trobem el camí i l'indicador de l'estany de Francí, que seguim. El camí segueix ben marcat, però es nota ja molt més solitari. Entrem al barranc de Francí i anem guanyant alçada fins a l'estany indicat, a 2.300 metres d'alçada. Allí se'ns obre el panorama i veiem també el més conegut pic del Pessó Gran, a l'esquerra del Mussoles:

Voregem l'estany per la seua esquerra (dreta orogràfica) i deixem el camí que va cap al coll de les Mussoles i el Pessó Gran per desviar-nos cap a la dreta, nord, i intentar seguir alguna traça que hi ha per guanyar uns 100 m. de desnivell:
 i arribar a l'amagat estany de Ribanegra:

Voregem l'esmentat estany també per la seua esquerra (dreta orogràfica) i anem girant cap a l'oest seguint el fil d'aigua que arriba a l'estany:

Ara sí que ja no hi ha cap camí i tot just trobem alguna fita. Es tracta de seguir la direcció nordoest, quasi sempre amb vistes cap al cim:

I arribem així al pic de les Mussoles, a 2.876 metres d'alçada i amb molt bones vistes. Cap a Montserrat:

Cap a les Maladetes:

El Turbón i el Cotiella:

Cap al proper pic del Pessó Gran:

i també cap a al propera Vall Fosca: Montsent, Montorroio, Pala Pedregosa...

i cap a la vall per on hem pujat:

Fem foto de cim:
i, mentre jo retorno pel mateix lloc per on hem pujat, els Aleixos estan animats i segueixen cap al nordest, fins al coll Arenós i els pics del Cap de Reguera i el de Morrano. Ens retrobem al cap d'unes hores a Capdella.

1. bona tarda companys,pel que veig no teniu trac veritat? tot just porto un any caminant i no domino molt la cosa pero si tinc ganes i forçes

2. Hola.
    Doncs efectivament, aquell dia no vaig fer track, no sé per què. Ho sento. Molta sort i si et cal res més, ja diràs