dimecres, 20 de desembre del 2017

Pic Roi, vall de Boí

Una vegada més, les previsions meteorològiques clarament adverses ens fan canviar de plans i ens trobem repetint estada a Viu de Llevata: allí ens hi trobem amb l'Enric i els Aleixos. L'objectiu per l'endemà, el tuc de Carants i el pic Roi, vora els estanys de Pessó.
La previsió torna a ser bona però amb una sensació tèrmica de molt fred per culpa del vent. Així que ens vestim adequadament per a les inclemències i diumenge de bon matí, ja estem al principi de la Ribera de Sant Martí, en un revolt molt tancat a la dreta poc després del Pla de l'Ermita, vora l'estació d'esquí de Boí-Taüll, a uns 1.700 metres d'alçada. La sorpresa és que de vent, n'hi ha molt poc. El dia comença radiant.
El camí, durant una bona estona, i sempre per la riba dreta del riu, segueix el GR que es dirigeix cap al famós Port de Rus i a la Vall Fosca. Nosaltres hi ha un moment, indicat amb cartell, que ens dirigeix cap als estanys de Pessó, cap a la dreta:

Progressem sobre la neu des del mateix inici de la sortida, però a partir del desviament cap als estanys, aquesta ja té un gruix més considerable i ens posem les raquetes que dúiem a la motxilla

Ens trobem amb una colla d'espanyols de l'Aragó que tenen el mateix objectiu que nosaltres:

Arribem a l'estany petit de Pessó, totalment tapat per la neu, ja per sobre dels 2.400 m. I allí també se'ns tapa del tot el cel.
Una lleugera pujada ens separa del segon estany, des del qual està presa la fotografia següent, mirant cap al primer:
Envoltem l'estany gran per la seua esquerra deixant a la dreta el camí cap als pics de Pessó Gran i petit, dirigint-nos cap a la collada del Muntanyó que separa el Tuc de Carants del Pic Roi a una alçada de 2.655 metres. De fet, no ens hi cal arribar i ens anem desviant cap a la dreta, nordest per atansar-nos al cim. Aquí ja bufa el vent, però tampoc no massa, però ens comença a nevar.

Arribem així al cim del pic Roi, de 2.750 metres d'alçada, amb no gaire bones vistes pel temps. Aquí foto, cap al Pessó Gran i el Pessó Petit:
 Fem foto de cim:
i comencem a baixar, que es fa tard i el temps no pinta bé. L'Aleix B i l'Enric s'arriben també al Tuc de Carants.