dijous, 15 d’agost del 2019

Cresta dels Portillons, Avantcim NE de la Maladeta

Primer dia de les vacances, dissabte, 3 d'agost. Quedem amb l'Aleix B. a Alfarràs i marxem cap a Benasc... bastants dies després de la darrera vegada. Allà ens trobem amb el Joanet i l'Andrea... L'objectiu per l'endemà, la cresta dels Portillons fins la Maladeta Central. Aparquem les furgonetes a l'aparcament previ als Llanos del Hospital:

I a dos quarts de cinc de la matinada del diumenge sona el despertador, i és que a les cinc passa el primer autobús que porta al Pla de la Besurta....que no està tan ple com ens pensàvem. Comencem a caminar a les 5 del matí cap al refugi de la Renclusa primer, i cap al Portillón superior, després:

La gelera està una mica, o bastant, apurada. Aquí, la imatge típica des del Portillón Superior:

Però nosaltres deixem la via normal a l'Aneto i seguim la cresta per sobre del Portillón Superior. Aquí, la típica imatge del pluviòmetre que dóna inici a la cresta:

Al principi és fàcil i progressem ben ràpidament, amb bona imatge sobre el que vindrà després:

Quan la cosa es complica, l'Aleix ens posa la corda per davant a l'Andrea i a mi. Al Joanet, no li cal, que fa tota la cresta a pèl!!!!

En total, fem tres llargs de corda. La resta, sense res. I arribem així al que era l'objectiu de l'Aleix i meu per aquesta sortida, l'Avantcim Nordest de la Maladeta, un nou tresmil fantasma comprovat per en Luis, de 3.235 metres d'alçada, i que és la 2a agulla de l'esmentada carena (la 1a i la 3a no tenen prou prominència). Aquí hi ha la foto de cim, amb el característic bloc cimer:

La cresta encara té una tercera agulla amb poca prominència i després, queda aquest espectacular però fàcil bocí fins al cim de la Maladeta central:

on dos catalans de Girona ens fan la foto de cim:

Per baixar, anem cap a la via normal de pujada de l'estiu, cap a la punta Abadías, on l'Andrea i el Joanet s'hi atansen per "tatxar" un altre tresmil:

"Només" ens queda tornar al Portillón Superior i encarar l'eterna baixada fins a la Renclusa i el pla de Besurta... on arribem després d'11 hores i 45 minuts d'activitat....